Need43d V-Ray Rendering

Exterior & Interior Rendering Gallery

::This blog is for whom interested in Exterior and Interior rendering. You are welcome to share any comment or ur art work for our community and if you want to submit ur work, plz email to me at ::wallber02@yahoo.com::
3:07 PM

Vray Cam + Vray Sun

Posted by wallber


Salam, atas permintaan member2 kat sini aku upload cara aku setting vray cam dan vray sun. Selalunya position vray cam bertentangan tapi untuk kes ni lain skit. Bangunan yg aku design kali ini agak unik so blh dikatakan curve sikit.

Kebiasaannya aku akan letak Vray Sun 90 darjah dgn Vray cam. Maybe sebab effect dia lagi cantik tetapi terpulang pada individu. Dalam kes ni aku letak vray sun di belakang vray cam seperti dalam image ni.

Untuk vray sun aku akan tambah lagi satu setting iaitu vray sky so kat sini aku ada upload image setting yg aku selalu guna. Aku selalu guna setting vray sky secara manual sebab effect dia aku blh control. Selalunya aku akan letak 3 atau 4 vray sun untuk satu2 masa sebab selalu aku guna scene state untuk render.










Selamat mencuba! :)







2 comments:

isu hangat said...

salam bro, apasal setting x boleh besarkan x nampak la.. kalau boleh tolong upload yg boleh besarkan imej, baru boleh kongsi setting tu..TQ

wallber said...

salam, maaf sy dah upload image setting tu, harap dpt membantu. :)

Post a Comment