Need43d V-Ray Rendering

Exterior & Interior Rendering Gallery

::This blog is for whom interested in Exterior and Interior rendering. You are welcome to share any comment or ur art work for our community and if you want to submit ur work, plz email to me at ::wallber02@yahoo.com::
10:29 AM

Vue vs 3D max

Posted by wallber



Baru-baru ini e-on software http://www.e-onsoftware.com/ secara rasminya telah membuat pelancaran untuk produk terbarunya iaitu Vue 7 xStream. Secara ringkasnya Vue merupakan software untuk membina alam sekitar secara 3d. Ia juga boleh bekerjasama dengan software2 yg lain seperti 3D Max, Soft Image, Maya, Cinema4d. Kelebihan yang terdapat pada software ini adalah pada kebolehannya membina 3d alam sekitar secara infiniti dan renderingnya yg amat menakjubkan. Kita boleh membina hutan hujan tropika, membina lautan atau bukit bukau contohnya tanpa perlu bimbang pada jumlah polygon yang terhasil. Cuma dari segi modelling vue amat terhad tetapi itu tidak menjadi masalah kerana terdapat kerjasama diantara software lain.





Untuk maklumat lanjut anda boleh melawat ke laman web e-on software.



Tapi mampukah Vue dapat mengatasi 3D Max dalam membina 3d alam sekitar? Pendapat anda amat diperlukan..



2 comments:

dunia reka said...

aku rase vue ni bagus utk animation yang ade environment..lagi2 environment yang besar..3dmax tk mampu nk buat macam tu kan..

wallber said...

emm.. tp mmg ade trick nk wat sume tu dalam max, mcm MIBS ckp kita kena tahu mcm mana nak manage since tu. apa yg perlu kita guna supaya kita x pening kepala..

Post a Comment